vrijdag 12 februari 2016

zevende dag

Vanmorgen toen ik op stond was het mistig en bevroren
Om half 10 zag het er zo uit...even later was alles weer groen.
Ik had bedacht dat ik achter de naaimachine aan het "werk" ging.
Ik had een leuke tassen op pinterest langs zien komen en daar wilde ik de leukste ideeën bij elkaar in een tas doen.
Eerst heb ik de tas in het klein - half zo groot - gemaakt.
De andere tassen die ik heb gemaakt, zijn allemaal uit een stuk. Bij deze tas wilde ik het met 2 verschillende stoffen. Het kleine tasje is leuk om waxinelichtjes in te bewaren, of als knijperzak.
Het was mijn test tas en het ging eigenlijk heel goed. Ik had van te voren een tekening gemaakt met de maten inclusief de zomen.
Omdat de kleine tas was gelukt, durfde ik het aan om in mijn mooie stof te gaan knippen. Deze ligt al heel lang te wachten.
Ik heb de mooie kleurde stof gecombineerd met een groene stof. Op de foto komt de kleuren alleen niet zo mooi uit.
Ik ga niet helemaal omschrijven hoe ik het gedaan heb, maar om een "foutje" weg te werken heb ik het zwart keperband erop gestikt. Eigenlijk vind ik het veel leuker zo.
Toen ik daar mee klaar was...tegen 3en...ben ik mijn hoofd gaan luchten.
Het was zonnig buiten en ben mijn neus achterna gelopen.
Ik kwam in het bos van Appen.
mooi om te zien hoe het leven rond een omgevallen boom is.
Bijzondere grote.
Mooi gezicht zo met de zon net over de bomen heen. Op de foto komt het niet helemaal over.
Toch nog anderhalf uur rond gelopen. Het is hier echt mooi.
 
Vanavond heb ik quinoa gegeten met ui, champignons, courgette, wortelpeterselie en gerookte haring.
Ik ben met een nieuw project begonnen...de naaimachine gaat in zijn kist.
Ik heb gisteren op de beurs mooi garen gekocht van by Claire nr2 .
Ze hadden daar een mooi lang vest van gemaakt in Taupe.
Ik was verliefd...ik heb het vest gepast, maar dat was het niet helemaal.
Al heel lang wil ik een shrug haken. Deze heb ik al lang op mijn lijst "wil ik nog maken" staan.
Vanavond ben ik er aan begonnen.
Haakt lekker snel, met haaknaald 6,5.
Ik maak hem in de granietsteek.
Dit is het vest...hangt onder de omslagdoek ook in de granietsteek.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten