woensdag 10 februari 2016

vijfde dag.

Vanmorgen begon ik met een havermoutontbijt met amandelmeel.
In mijn bord had ik een handje rozijnen en een halve klein gesneden appel gedaan. Hierop de warme, net gekookte havermout.
Heerlijk ontbijt.
Ik had nog niet echt plannen en was met een klein project gegonnen.
Ik had de papier-mâché van thuis meegenomen en een leeg melk pak bewaard.
Het pak iets kleiner gemaakt en dicht geniet.
De buitenkant beplakt met papier-mâché.
Ook een een tissuesdoos wilde ik beplakken. Hier eerst een broodzak omheen gevouwen en dicht geplakt. Daarna eerst de bovenkant beplakt.
Nu laten drogen en dan verder plakken...
De voorspelling van het weer was niet echt goed, maar om 10 uur was het zo licht en zonnig dat ik toch mijn fiets heb gepakt om naar Zutphen te fietsen.
De IJssel vlakbij de brug naar Zutphen.
Je ziet overal dat het water erg hoog staat!.
De heenweg ging ik door de polder en kwam langs de IJssel richting de brug over de IJssel.
Mijn fiets neer gezet en naar de verpakkingsvrije winkel GoodsOnly . Ze eerst sinds december open en erg enthousiast.
Leuke vrouw en uit mijn "Dick"beker koffie gedronken.
Ook het verhaal erbij verteld; Dat Dick van de House of Goods bekers verkoopt en als je met beker komt dan krijg je steeds 10% korting en is er weer een papieren bekertje minder verspilt!
Ik kreeg bij haar ook korting omdat ze het zo'n goed initiatief vindt.
Hier met mijn eigen zakjes groente gekocht en een stuk zeep i.p.v. shampoo.
Ik heb niet veel foto's gemaakt, omdat ik het vergeten ben. De bakker kwam brood brengen en ik mocht wat proeven...heerlijk.
Hier wil ik mijn vakantie zeker nog een keer heen.
Ook nog bij de Pelikaan geweest, maar daar hadden ze mijn kruiden niet meer en de lady grey was op. Misschien hebben ze de thee volgende week. duim duim..
Natuurlijk ook nog even bij de Estafette geweest.
Volgende keer naar Driekant...
De lucht ging al betrekken en ik voelde wat spetters. Het was half 1 en ben richting "Buitenzijn" gefietst.
Wel wat spetters onderweg gehad, maar ook mooie wolken waar dan net de zon langs scheen.
Niet vervelend! Net voordat ik thuis kwam ging het iets harder regen en eenmaal binnen was er een beste bui.
Een lekker ei gebakken en met brood en mijn restje salade van gisteren lekker gegeten.
Het weer was weer op geklaard en wilde naar recreatiegebied Bussloo fietsen, daarna verder mijn neus achterna richting de IJssel. Dat trekt me ook steeds weer.
Het was vanaf knooppunt 49 nog 3 km naar het pontje over de IJssel. Ik weet dat het er uit ligt, maar wilde toch even kijken.
Maar het stond nogal onder water...
Toen via de dijk langs de IJssel weer terug naar Voorst gefietst.
Daar kwam ik een boerderijwinkel tegen; op het bord stond verse boerenkool.
En omdat Ruud vandaag boerenkool eet bij zijn ouders, wilde ik het ook maken.
Verse kan het niet!
Terug over de dijk kwam ik al een bord tegen "verboden voor auto's", maar niets over anderen.
Dus ging ik verder...begin van de week stond het water al hoog, maar zo hoog!!
Een man die voor mij reed, was er ook door gegaan... dus ik dacht dat moet gaan.
Maar halverwege werd het toch wat dieper, maar toen kon ik niet meer terug.
Mijn schoenen gingen door het water heen. Ik kwam aan de overkant. Een echtpaar die ik tegemoet fietsen heb ik maar gewaarschuwd. En die keerde om.
Het was wel leuk...
Weer was ik voor de ergste bui binnen. Als ik om had gedraaid, had ik er midden in gezeten.
Ik heb een hele leuke dag gehad.
Je kan toch maar plezier hebben in je eentje; door het water, tegen de wind in fietsen met boerenkool in je fietstas.
Gewoon genieten.
Scheelt dat het niet de hele middag regende zoals gisteren.
Nou nog een recept uitzoeken met boerenkool.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten