zondag 14 februari 2016

negende dag

Vanmorgen was het grauw en er viel veel natte sneeuw. Geen weer om lekker naar buiten te gaan.
Dus bleven we lekker binnen.
Ruud had studieboeken bij zich en ik ben verder gaan met mijn shrug.
Het haakt erg lekker. Ik heb alleen te weinig bollen gekocht. Dus binnenkort moet ik even naar Alphen. Daar zit de echtstudio en die verkopen dat garen en natuurlijk nog veel meer...dus dat brengt ook altijd weer "gevaren" mee.
Tussen de middag heb ik de boerenkool verwerk die ik nog overhad van woensdag. De kool was nog goed. Ik had de kool buiten in een laagje water gezet en dat ging dus goed (zelfs met vorst).
Ik heb de kool weer fijn gemaakt met mijn super chef.
In de pan ging een gehakte ui, gehakte wortel, gehakt aardappel, boerenkool en een bouillonblokje met zo'n 700 - 800 ml water. Het geheel heb ik 30 min op laag vuur laten koken.
Daarna met de staafmixer (handig dat die hier is) alles fijn gemaakt.
In een andere pannetje ontbijtspek met een kleine paprika aangefruit.
Soep op geschept, de spek/paprika erop geschept met een lepel roomkaas.
Lekker lunchsoepje met weekendbrood van Driekant.
Na de lunch zijn we de auto ingestapt en richting het museum café in Wilp gereden.
Hier was een Streekproductenmarkt 'De Smaak van de Streek'.
We hebben even een rondje gelopen. Ondanks het slechte weer waren er toch wel mensen op af gekomen. We hebben een mooie fles walnotenolie gekocht.
Weer op naar "buitenzijn", waar je alleen niet buiten wilde zijn.
Lekker de kachel aan.
Mijn doek schiet al op...
Om 18.00 ons gaan omkleden voor een etentje buiten de deur.
Ruud had een leuke eetschuur gevonden dichtbij huis.
Maar door het sneeuwerige weer zijn we toch met de auto gegaan.
Het was geen weer om - zelfs een klein stukje - met de fiets te gaan.
We gingen eten in het Hof van Bussloo.
Ze hadden een valentijnsmenu, maar we hebben toch van de kaart gekozen.
Beide hadden we heerlijke tomatensoep vooraf, daarna ossenhaaspuntjes/gamba's met zelf gemaakt patat met schil, prei met bladerdeeg en wat salade.
Ik had genoeg en heb Ruud nog wat gamba's gegeven.
Echt een aanrader...lekker met mijn handen eten.
Als toetje hadden we crème brulee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten