zondag 7 februari 2016

tweede dag

Na mijn eerste nacht in mijn eigen huisje heb ik lekkere havermoutpannenkoeken gemaakt.
Met 1 ei, 5 grote lepels havermout, 1 banaan en een beetje melk.
Alles in de Tupperware Super Chef en even door elkaar mixen en bakken maar.
Halve eetl kokosolie verwarmen en dan 2 kleine hoopjes bakken.
Met een halve appel in partjes bij de laatste 2 pannenkoekjes.
Beetje kaneel en honing.
Feestontbijt!!
Rond 10 uur ging ik gewapend met GPS een stuk wandelen.
Ik ging richting de IJssel. Eerst gewoon over de weg.
Tot ik bij de IJssel en de ruïne Nijenbeek aan kwam. Na een bezoek aan de ruïne (zover ik kon komen), ben ik de dijk op gegaan.
De IJssel staat erg hoog.
Hier was een wandelroute door de weilanden en bossen.
Mooie route, maar erg glibberig en smerig!
Maar de zon liet zich regelmatig zien en ik ben goed uitgewaaid.
Terwijl ik aan het lopen was hoorde ik ook uit verschillende hoeken de carnavalswagens met luide feestmuziek.
Van medewandelaar hoorde ik dat ze een optocht hadden in Wilp en dat de wagens uit verschillende plaatsen naar Wilp kwamen.
Even snel een boterham gegeten en daarna op de fiets naar Wilp.
Het volume nam steeds meer toe, hoe dichter ik bij kwam. Mijn fiets neergezet en tussen de mensen naar de verschillende praalwagens gekeken.
Leuk om even gezien te hebben.
Nu even aan een kop thee.
Voor het eten koken de kachel aan gezet. Heerlijk warm.
Mijn avondmaaltijd
Zilvervliesrijst, met snijbonen en een gevulde portobello.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten