dinsdag 16 februari 2016

elfde dag en laatste dag

Mooie dag...als je er voor zou kunnen kiezen, zou dit mijn weer zijn.
Heerlijk zonnig, blauwe lucht, heel weinig wind; gewoon lekker winterweer.
Ruud had een route gemaakt in de computer en deze geladen in de GPS.
We gingen vanuit Buitenzijn lopen.
De ondergrond was bevroren. Dat liep wat lastig, maar daardoor was het ook minder modderig.
Het gras en de takken waren mooi wit door de rijp. Je zag ook al weer fris groen aan de takjes komen.
Op de plassen waren mooie vormen in het ijs ontstaan.
Dat moest ook op de foto. Terwijl ik een foto maakte van de mooie bevroren stillevens, zette Ruud mij op de gevoelige plaat.
We liepen via bevroren paden naar de IJssel toe.
We stonden nu aan de andere kant dan de dag daarvoor.
De vrachtvaart gaat gewoon door.
 Waar de zon stond werd de ondergrond steeds drassiger.
In het begin van de route hebben we veel meer foto's gemaakt.
In Wilp hebben we bij de bakker geluncht. Koffie met een krentenbol met appel en een hartig broodje. Nu konden we de 9 km terug lopen.
We hebben veel over dijken gelopen die door de weilanden gingen, maar ook de dijken door de bossen. Ergens moesten we de dijk af, omdat het door een landgoed heen ging en dat was niet opengesteld.
Thuis thee gedronken.
Ik liep even naar de buren om af te spreken hoe laat we morgen wilden vertrekken.
Maar dat even is iets langer geworden.
Gezellig gekletst.
Daarna ons laatste avondmaal in ons huisje.
Dat werd zilvervliesrijst met bruine bonen en een rookworst.
Door de bonen had ik een rode peper gebakken met wat prei, bleekselderij, wortel en tomaat.
Was erg smakelijk.
Mijn nieuwe haakproject
bij de kachel...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten